OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY 

SAUNFRANCISCO SP. Z O.O.

§1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (dalej „OWS”) określają prawa i obowiązki stron umów sprzedaży towarów oraz usług, których sprzedawcą jest:

SaunFrancisco spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Dziemianach, adres: ul. Wąska 8, 83-425 Dziemiany, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 967248, posiadającej NIP: 5911715396, Regon 521846009 (zwana dalej: „Sprzedawcą”). 

  1. Niniejsze OWS stanowią integralną część umów sprzedaży zawieranych przez Sprzedawcę poza sklepem internetowym saunfrancisco.pl (dalej zwany: „Sklepem Internetowym”).
  2. Niniejsze OWS mają zastosowanie, gdy drugą stroną umowy sprzedaży (zwaną dalej „Kupującym”) jest konsument, jak i przedsiębiorca w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
  3. Niniejsze OWS wyłączają stosowanie innych wzorców umownych (ogólne warunki umowy, warunki sprzedaży, wzory umowy, regulaminy itp.) stosowanych lub ustalanych przez Kupującego.
  4. Postanowienia umowne, indywidualnie uzgodnione i potwierdzone w formie pisemnej mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszych OWS w zakresie, w jakim zawierają uregulowania odmienne niż niniejsze OWS.
  5. Niniejsze OWS publikowane są w aktualnej wersji na stronie internetowej Sprzedawcy: www.saunfrancisco.pl.
  6. Kupujący ma możliwość kontaktowania się ze Sprzedawcą:
  1. korespondencyjnie pod adresem: ul. Wąska 8, 83-425 Dziemiany,
  2. za pośrednictwem wiadomości elektronicznej kierowanej na adres: kontakt@saunfrancisco.pl,
  3. pod numerem telefonu: 48 573 569 594.

Wszelkie dane kontaktowe Sprzedawcy dostępne są również na stronie Sklepu Internetowego w zakładce Kontakt.

§2. Definicje

Pojęcia użyte w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży posiadają następujące znaczenie:

  1. Kupujący – Konsument lub Przedsiębiorca w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, który składa Zamówienie lub zawiera Umowę sprzedaży ze Sprzedawcą. 
  2. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
  3. Kodeks postępowania cywilnego – ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
  4. Konsument – konsument w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, będący jednocześnie Kupującym.
  5. OWS – niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży.
  6. Potwierdzenie – pisemne oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu Zamówienia, złożone Kupującemu po jego otrzymaniu wraz z określeniem, co najmniej ceny Towaru, sumarycznej wartości zamówionego Towaru, terminu realizacji, miejsca i warunków dostawy/odbioru oraz warunków płatności.
  7. Przedsiębiorca – przedsiębiorca w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu Cywilnego, tj. osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 331 §1 Kodeksu Cywilnego, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, będący jednocześnie Kupującym.
  8. Sprzedawca – SaunFrancisco spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Dziemianach, adres: ul. Wąska 8, 83-425 Dziemiany, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 967248, posiadającej NIP: 5911715396, Regon 521846009.
  9. Strony – strony Umowy sprzedaży, tj. Sprzedawca i Kupujący.
  10. Towar – rzeczy ruchome i usługi znajdujące się w aktualnej ofercie Sprzedawcy, które mają być sprzedane na podstawie Umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
  11. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, jak również umowa sprzedaży Towarów zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta w przypadku Konsumentów, zawarta poza Sklepem Internetowym pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym na zasadach określonych w OWS.
  12. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827 ze zm.).
  13. Zamówienie – oświadczenie woli złożone Sprzedawcy przez Kupującego świadczące o zamiarze zawarcia Umowy sprzedaży, złożone na piśmie, dostarczone osobiście, listownie, kurierem lub e-mailem, określające co najmniej: liczbę, rodzaj i parametry zamawianych Towarów, dane Kupującego, niezbędne do wystawienia faktury oraz dane firmy, dane teleadresowe do kontaktu, sposób, termin oraz miejsce dostawy zamawianych Towarów.  

§3. Zawarcie Umowy sprzedaży

  1. Informacje dotyczące Towarów przedstawione w katalogach, folderach, broszurach Sprzedawcy, a także zamieszczone na stronie Sklepu Internetowego mają jedynie charakter reklamowy i nie stanowią oferty, a zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  2. Towary stanowiące rzeczy ruchome sprzedawane przez Sprzedawcę są fabrycznie nowe i zostały legalnie wprowadzone na polski rynek.
  3. Jakiekolwiek zapewnienia, gwarancje, przyrzeczenia i zmiany do Umowy sprzedaży składane ustnie przez pracowników Sprzedawcy w związku z zawarciem Umowy sprzedaży lub złożeniem Zamówienia nie wiążą Sprzedającego.
  4. Sprzedawca na wyraźną prośbę Kupującego wyrażoną ustnie lub pisemnie składa Kupującemu ofertę sprzedaży Towarów w formie pisemnej (faxem, e-mailem lub listownie).
  5. Kupujący bez względu czy otrzymał wcześniej ofertę od Sprzedawcy czy też nie, może złożyć Sprzedawcy Zamówienie w formie pisemnej, dostarczone Sprzedawcy osobiście, listownie, kurierem lub drogą elektroniczną (e-mail).
  6. Zamówienie Kupującego powinno zawierać co najmniej następujące dane:
  1. Nazwę Kupującego – wraz ze wskazaniem dokładnego adresu, w przypadku Przedsiębiorcy dane rejestrowe, NIP, Regon,
  2. dane teleadresowe Kupującego,
  3. określenie wskazanego Towaru nazwą handlową lub symbolem alfanumerycznym z oferty (o ile dotyczy),
  4. ilość, parametry zamówionego Towaru,
  5. oczekiwany termin, miejsce i warunki dostawy/odbioru Towaru,
  6. numer i datę otrzymanej od Sprzedawcy oferty (o ile dotyczy i o ile nie minął termin jej ważności). 
  1. Złożenie Zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy przez Kupującego oferty zawarcia Umowy sprzedaży o treści zgodnej z treścią Zamówienia. Po otrzymaniu Zamówienia Sprzedawca przesyła Kupującemu Potwierdzenie, w którym określa lub potwierdza warunki sprzedaży, w tym co najmniej cenę Towaru, sumaryczną wartości zamówionego Towaru, termin realizacji, miejsce i warunki dostawy/odbioru oraz warunków płatności.
  2. Umowa sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym zostaje zawarta w chwili otrzymania Zamówienia przez Sprzedawcę, które w odniesieniu do istotnych warunków umowy nie odbiega w żadnym stopniu od wcześniejszej oferty Sprzedawcy otrzymanej przez Kupującego.
  3. W przypadku rozbieżności pomiędzy Zamówieniem złożonym przez Kupującego a ofertą Sprzedawcy, wiążące jest Potwierdzenie złożone przez Sprzedawcę, chyba że Kupujący odwoła Zamówienie, w formie pisemnej drogą elektroniczną (e-mailem), niezwłocznie, jednakże nie później niż w ciągu 3 Dni Roboczych od dnia otrzymania Potwierdzenia.
  4. W przypadkach wskazanych w ust. 8 i 9 powyżej dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży w rozumieniu Kodeksu cywilnego, niemniej jednak Strony mogą podpisać dodatkowo odrębny dokument stanowiący Umowę sprzedaży potwierdzający wszystkie warunki sprzedaży uzgodnione przez Strony.
  5. We wszystkich innych przypadkach Sprzedawca zawrze z Kupującym Umowę sprzedaży w formie pisemnej w ramach odrębnego dokumentu, w którym zawarte zostaną wszystkie podstawowe warunki sprzedaży i zobowiązania Stron.
  6. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem.
  7. Zawarcie Umowy sprzedaży zgodnie z ustępami powyżej stanowi jednocześnie akceptację niniejszego OWS, który staje się integralną częścią Umowy sprzedaży, a tym samym Strony godzą się by sprzedaż realizowana była w oparciu o zasady określone w OWS, z zastrzeżeniem §1 ust. 5 OWS.

§4. Cena

  1. Ceny podawane przez Sprzedawcę wyrażone są w polskiej walucie i dla Kupującego będącego Konsumentem są cenami brutto (zawierają podatek VAT), natomiast dla Kupującego będącego Przedsiębiorcą są cenami netto i zostaną podwyższone o należny podatek od towarów i usług w wysokości oraz zgodnie z wymaganiami przewidzianymi w obowiązujących przepisach prawa. Ceny Towarów nie zawierają kosztu dostawy.
  2. Cena za Towar będący przedmiotem Umowy sprzedaży będzie każdorazowo określana w ofercie Sprzedawcy, Potwierdzeniu lub w Umowie sprzedaży.
  3. Sprzedawca może uzależnić dostawę Towaru od zapłaty przez Kupującego zadatku na poczet ceny. Zadatek dany w ramach Umowy sprzedaży ma znaczenie nadane mu zgodnie z art. 394 Kodeksu cywilnego, tj. w razie niewykonania Umowy sprzedaży przez jedną ze Stron druga Strona może bez wyznaczenia terminu dodatkowego od Umowy sprzedaży odstąpić i otrzymany zadatek zachować, a jeżeli sama go dała, może żądać sumy dwukrotnie wyższej. W razie wykonania Umowy sprzedaży zadatek ulega zaliczeniu na poczet ceny. W przypadku bezskutecznego upływu terminu na zapłatę zadatku, Umowa sprzedaży wygasa bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń przez którąkolwiek ze Stron.
  4. W celu udokumentowania sprzedaży Towaru oraz wniesienia zadatku, Kupującemu zostanie wystawiona faktura VAT lub paragon zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 
  5. Termin, sposób i forma płatności uzgadniane są dla każdego Kupującego indywidualnie.
  6. Zapłata ceny uznana jest za dokonaną z chwilą wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy.
  7. Do dnia zapłaty pełnej ceny za sprzedawany Towar, Towar pozostaje własnością Sprzedawcy.
  8. W razie opóźnienia z zapłatą ceny, Sprzedawcy należą się odsetki za czas opóźnienia, chociażby Sprzedawca nie poniósł żadnej szkody i chociażby opóźnienie było następstwem okoliczności, za które Kupujący odpowiedzialności nie ponosi. Sprzedawcy należą się odsetki ustawowe za opóźnienie w stosunku do Kupującego będącego Konsumentem, a odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych w stosunku do Kupującego będącego Przedsiębiorcą. Obowiązek zapłaty odsetek nie wyłącza roszczenia o naprawienie szkody na zasadach ogólnych.
  9. Wniesienie reklamacji z jakiegokolwiek tytułu nie zwalnia Kupującego z obowiązku dokonania zapłaty ceny za Towar w ustalonym terminie.


§5. Dostawa i transport Towarów

  1. Dostawa Towarów jest realizowana wyłącznie na terytorium Unii Europejskiej, na adres wskazany przez Kupującego w Zamówieniu lub Umowie sprzedaży.
  2. Termin i sposób dostawy Towaru uzgadniane są z każdym Kupującym indywidualnie.
  3. Dostawa Towaru zostanie zrealizowana w terminie określonym w ofercie Sprzedawcy, Potwierdzeniu lub Umowie sprzedaży.
  4. Termin dostawy może ulec zmianie w przypadku: a) wstrzymania dostawy z przyczyn leżących po stronie Kupującego; b) opóźnienia Kupującego w zapłacie ceny w części płatnej przed dostawą Towaru; c) nieudzielenia Sprzedawcy przez Kupującego informacji niezbędnych do realizacji dostawy; d) działania siły wyższej. W takim przypadku termin dostawy ulegnie wydłużeniu o okres występowania takich okoliczności, z uwzględnieniem czasu koniecznego dla Sprzedawcy do wznowienia dostawy.
  5. Koszt transportu i dostawy Towaru obciąża Kupującego.
  6. Sprzedawca udostępnia następujące formy dostawy Towarów:
  1. odbiór osobisty,
  2. dostawa za pośrednictwem kuriera,
  3. dostawa transportem własnym Sprzedawcy,

z tym zastrzeżeniem, że w zależności od rodzaju Towaru, w szczególności jego gabarytów bądź szczególnych wymogów dotyczących dostawy wynikających z charakteru Towaru, formy dostawy wskazane powyżej mogą być ograniczone.

  1. Ryzyko uszkodzenia, zniszczenia lub utraty Towaru przechodzą na Kupującego z momentem wydania mu go przez Sprzedawcę, a w przypadku dostawy Towaru z momentem jego dostarczenia Kupującemu na adres dostawy.
  2. Wydanie Towaru Strony potwierdzają protokołem odbioru Towaru lub na dokumencie magazynowym lub na dokumencie przewozowym podpisywanym przez Kupującego w chwili odbioru Towaru.
  3. Kupujący ma obowiązek niezwłocznie po otrzymaniu Towaru dokonać sprawdzenia zgodności dostarczonego Towaru z Umową sprzedaży. Kupujący zobowiązany jest sprawdzić w szczególności: stan przesyłki, oraz jakość, ilość i asortyment dostarczonego Towaru, a także niezwłocznie (tj. najpóźniej do 3 Dni Roboczych) zgłosić przewoźnikowi oraz Sprzedawcy zastrzeżenia w tym zakresie sporządzając protokół niezgodności. Sprzedawca zastrzega sobie prawo kontroli zgłoszonej szkody na miejscu dostawy.
  4. Jeżeli Kupujący wydłuży ustalony termin dostawy lub w przypadku nie przyjęcia Towaru, Sprzedawca ma prawo obciążyć Kupującego kosztami transportu i kosztami magazynowania w wysokości ……% wartości sprzedaży za każdy dzień przechowywania.

§6. Odpowiedzialność Sprzedawcy

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy sprzedaży.
  2. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy sprzedaży zostaje ograniczona w stosunku do Kupującego będącego Przedsiębiorcą do szkody rzeczywistej, z wyłączeniem utraconych korzyści, przy czym w każdym przypadku odpowiedzialność Sprzedawcy zostaje ograniczona do wysokości nieprzekraczającej kwoty 100% ceny netto Towaru będącego przedmiotem Umowy sprzedaży, przy czym ograniczenie to nie znajdzie zastosowania do szkód spowodowanych z winy umyślnej.

§7. Rękojmia

  1. Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia Towaru objętego Umową sprzedaży bez wad fizycznych i prawnych.
  2. Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Kupującego z tytułu rękojmi za wady wynika z przepisów określonych art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Towarów względem Kupującego będącego Przedsiębiorcą zostaje w całości wyłączona, z zastrzeżeniem §13 ust. 1 OWS.
  3. Reklamacje wynikające z naruszenia praw Kupującego gwarantowanych prawnie lub w OWS dotyczących Towaru należy kierować na adres: SaunFrancisco Sp. z o.o., ul. Wąska 8, 83-425 Dziemiany lub na adres e-mail: reklamacje@saunfrancisco.pl.
  4. W zgłoszeniu reklamacyjnym Kupujący powinien podać swoje imię, nazwisko, adres korespondencyjny oraz opis zgłaszanych wad Towaru lub innych nieprawidłowości.
  5. W celu rozpatrzenia złożonej przez Kupującego reklamacji Kupujący powinien przesłać lub dostarczyć Sprzedawcy reklamowany Towar na adres wskazany w ust. 3 powyżej. Kupujący powinien, o ile jest to możliwe, o dołączenie dowodu zakupu do reklamowanego Towaru. Jeżeli z uwagi na rodzaj lub gabaryty reklamowanego Towaru jego dostarczenie Sprzedawcy będzie znacznie utrudnione lub kosztowne, Sprzedawca może zaproponować inny sposób rozpatrzenia reklamacji, bez konieczności dostawy reklamowanego Towaru pod w/w adres.
  6. Sprzedawca rozpatruje reklamację Towaru w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania.
  7. W przypadku braków w reklamacji, Sprzedawca może wezwać Kupującego do uzupełnienia reklamacji w niezbędnym zakresie, wskazanym przez Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od otrzymania wezwania przez Kupującego.

§8. Gwarancja

  1. Poszczególne urządzenia wchodzące w skład Towaru objęte są gwarancjami producentów. Sprzedawca wraz z wydaniem Towaru przenosi na Kupującego posiadane gwarancje producentów dla poszczególnych urządzeń. Wszystkie warunki gwarancji zależne są od zakupionego Towaru i warunków, jakie udziela producent urządzenia.
  2. Sprzedawca nie udziela odrębnej gwarancji na Towar poza gwarancją udzieloną przez producentów urządzeń. 

§9. Konsumenckie Prawo Odstąpienia

  1. Kupujący będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumentów, z zastrzeżeniem §13 ust. 1 OWS, ma możliwość odstąpienia od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podawania przyczyny na zasadach wskazanych w niniejszym paragrafie.
  2. Bieg terminu, o którym mowa w ust. 1 powyżej rozpoczyna się z chwilą dostarczenia Kupującemu Towaru.
  3. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy sprzedaży znajdującego się na stronie Sklepu Internetowego, jednak nie jest to konieczne. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. 
  4. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą. To, co Strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru.
  5. W przypadku gdy Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął ofertę Kupującego, tj. złożył Potwierdzenie Zamówienia, oferta przestaje wiązać.
  6. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem.
  7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Jeżeli Konsument realizujący swoje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży, przy zawieraniu Umowy sprzedaży wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  9. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
  10.  W wypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
  11. Prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Konsumenta jest wyłączone w szczególności w przypadku:
  1. świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
  2. cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
  3. przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  4. przedmiotem świadczenia są produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  5. Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów.

§10. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń dla Konsumentów

  1. Kupujący będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
    2. jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą;
    3. może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Kupującym a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl;
    4. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§11. Ochrona danych osobowych

  1. Sprzedawca ma prawo przechowywania i przetwarzania danych osobowych Kupującego w celach związanych z realizacją Umowy sprzedaży.
  2. Sprzedawca przetwarza dane osobowe Kupującego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z zasadami określonymi w Polityce prywatności znajdującej się na stronie Sklepu Internetowego.

§12. Poufność informacji

  1. Dostarczone przez Sprzedawcę Towary oraz wszelkie odnoszące się do nich kosztorysy, rysunki oraz dokumenty ofertowe, podlegają ochronie na zasadach określonych w przepisach chroniących obrót gospodarczy oraz prawa własności intelektualnej. Kosztorysy, rysunki oraz dokumenty ofertowe stanowią własność Sprzedawcy i nie mogą zostać udostępnione osobom trzecim bez pisemnego zezwolenia Sprzedawcy.
  2. Każda ze Stron zobowiązuje się w imieniu własnym, a także przedstawicieli, pracowników, współpracowników, doradców, traktować informacje poufne drugiej Strony, jako ściśle poufne i nie ujawniać ich osobom trzecim ani nie podawać ich do wiadomości osób trzecich.
  3. Przez informacje poufne należy rozumieć wszelkie informacje dotyczące działalności Stron, procesów, asortymentu, spraw wewnętrznych – w tym między innymi informacje techniczne, praktyczne i handlowe, które Strona ujawniła drogiej Stronie, bezpośrednio lub pośrednio, w formie pisemnej, ustnej lub jakiejkolwiek innej.
  4. Dopuszcza się ujawnienie informacji poufnych tym przedstawicielom i pracownikom Strony, na rzecz których ujawnienie jest konieczne w celu wykonania Umowy sprzedaży.

§13. Postanowienia końcowe

  1. Postanowienia dotyczące Konsumenta, zawarte w niniejszym OWS dotyczące (i) Konsumenckiego Prawa Odstąpienia (§9 OWS) oraz (ii) rękojmi za wady Towaru (§7 OWS), stosuje się do osoby fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą, która zawarła umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  2. Przelew wierzytelności przysługujących Kupującemu względem Sprzedawcy jest dopuszczalny jedynie za uprzednią zgodą Sprzedawcy wyrażoną w formie pisemnej.
  3. Nieważność lub bezskuteczność niektórych z postanowień niniejszych OWS nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień lub Umowy sprzedaży.
  4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
  5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  6. Do spraw nieuregulowanych w OWS i w Umowie sprzedaży mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.
  7. Postanowienia OWS zostały stworzone w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, w tym w przypadku zawierania umów z Konsumentem z uwzględnieniem szczególnych uprawnień Konsumentów wynikających z Ustawy o Prawach Konsumenta i w żadnym zakresie zapisy OWS nie mają na celu ograniczenia ustawowych uprawnień Konsumentów. W razie zaistnienia wątpliwości interpretacyjnych poszczególnych postanowień OWS w przypadku sprzedaży Towaru Konsumentowi, należy je interpretować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym zwłaszcza z wyżej wymienioną ustawą.
  8. Sprzedawca przestrzega zasady przeciwdziałania nieuczciwym praktykom rynkowym przewidziane w Ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 r., przestrzega normy etyczne i zawodowe przedsiębiorców, które są stosowane powszechnie w stosunkach danego rodzaju, jednak nie uczestniczy w zrzeszeniach, które nakładałyby na Sprzedawcę obowiązek przestrzegania sformalizowanego kodeksu dobrych praktyk.
  9. Jakiekolwiek zmiany niniejszych OWS wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  10. Niniejsze OWS wchodzą w życie z dniem ……………………..

Główne zalety?

Skontaktuj się z nami aby otrzymać ofertę!

15
piecy do wyboru
2 lata
gwarancji
do 12
osób w saunie
100%
jakość wykonania
en_GBEnglish