Regulamin obowiązujący od dnia 4 stycznia 2023 r.

Wstęp

Sprzedaż towarów za pośrednictwem sklepu internetowego saunfrancisco.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym” lub „Sklepem”) jest realizowana przez SaunFrancisco sp. z o.o.  z siedzibą w Dziemianach, adres: ul. Wąska 8, 83-425 Dziemiany, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 967248, posiadającej NIP: 5911715396, Regon 521846009 (zwana dalej: „Sprzedawcą”). Sprzedawca, w ramach Sklepu Internetowego świadczy również nieodpłatne usługi drogą elektroniczną na zasadach i w sposób określony w niniejszym Regulaminie.

Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest:

  1. korespondencyjnie pod adresem: ul. Wąska 8, 83-425 Dziemiany,
  2. za pośrednictwem wiadomości elektronicznej kierowanej na adres: kontakt@saunfrancisco.pl,
  3. za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie Sklepu,
  4. pod numerem telefonu: 48 573 569 594.

I. Definicje

Pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie posiadają znaczenie:

  1. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku (włącznie) z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz. U. 1951, Nr 4, poz. 28 z późn. zm.).
  2. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która składa Zamówienia w Sklepie Internetowym lub na rzecz, której Sprzedawca świadczy Usługi drogą elektroniczną.
  3. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
  4. Konsument – konsument w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; będący Klientem Sklepu.
  5. Konto – wydzielona przez Sprzedawcę dla danego Klienta przestrzeń w Sklepie Internetowym, w ramach której Klient może dokonywać określonych czynności w ramach Sklepu.
  6. Przedsiębiorca – przedsiębiorca w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu Cywilnego, tj. osoba fizycznaosoba prawna i jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 331 §1 Kodeksu Cywilnego, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową; będący Klientem Sklepu.
  7. Regulamin – niniejszy dokument.
  8. Rejestracja – czynność dokonywana przez Klienta w ramach Sklepu prowadząca do założenia Konta przez Klienta.
  9. Towar – produkt prezentowany przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, który może stać się przedmiotem Umowy sprzedaży.
  10. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu cywilnego zawarta na odległość między Sprzedawcą a Klientem na zasadach określonych Regulaminem.
  11. Umowa – stanowi łącznie Umowę sprzedaży oraz umowę o świadczenie Usług.
  12. Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta w rozumieniu przepisów Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  13. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827 ze zm.).
  14. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
  15. Zamówienie – oświadczenie woli złożone Sprzedawcy przez Klienta świadczące o zamiarze zawarcia Umowy sprzedaży, określające przede wszystkim liczbę, rodzaj i parametry Towarów spośród Towarów prezentowanych w Sklepie.

II. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób prowadzenia sprzedaży, a także zasady i warunki świadczenia Usług przez Sprzedawcę. Regulamin jest nieprzerwanie dostępny na stronie internetowej Sklepu w sposób umożliwiający jego odtwarzanie, pozyskanie i utrwalenie jego treści poprzez zapisanie na nośniku w każdej chwili.
  2. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej, a także do wszelkiego rodzaju wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na stronach Sklepu (z wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych w Sklepie w celu prezentacji Towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich, w szczególności producentów lub dystrybutorów) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
  3. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby użytkownicy Internetu mieli możliwość korzystania ze Sklepu Internetowego, tj. dokonywania wszelkich czynności prowadzących do zapoznania się z treścią Sklepu bądź dokonywania innych czynności określonych Regulaminem, przy użyciu wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych.
  4. Minimalne wymagania techniczne, których spełnienie umożliwia korzystanie ze Sklepu Internetowego stanowią:
    1. komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
    2. przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Chrome w wersji 66 lub nowszej, FireFox 60 lub nowszej, Opera w wersji 53 lub nowszej lub Safari w wersji 5 lub nowszej,
    3. włączona obsługa języka Javascript w przeglądarce.
  5. W celu złożenia Zamówienia, a także korzystania z niektórych Usług w Sklepie konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
  6. Sprzedawca informuje, że publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może się wiązać z zagrożeniem dla każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na pozyskaniu i modyfikowaniu danych użytkowników przez osoby nieuprawnione oraz na wprowadzeniu do systemu teleinformatycznego użytkownika szkodliwego oprogramowania. Aby uniknąć ryzyka, o którym mowa w poprzednim zdaniu, Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane zagrożenia, w szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość użytkowników korzystających z sieci Internet oraz zaporę sieciową typu firewall.

III. Zasady świadczenia Usług

  1. W ramach prowadzonego Sklepu Internetowego Sprzedawca umożliwia Klientom korzystanie z bezpłatnych Usług, świadczonych przez Sprzedawcę 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  2. Klient ma możliwość założenia Konta w Sklepie Internetowym. W celu założenia Konta Klient dokonuje Rejestracji polegającej na uzupełnieniu pól oznaczonych jako obowiązkowe dostępnych w ramach interaktywnego formularza rejestracyjnego prezentowanego na stronie Sklepu i wysłaniu tego formularza do Sprzedawcy za pomocą dedykowanego w tym celu przycisku.
  3. Umowa o świadczenie Usługi prowadzenia Konta zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia Konta bądź z chwilą samodzielnego usunięcia konta przez Klienta za pomocą dedykowanej do tego celu funkcjonalności.
  4. Każdy Klient ma możliwość wysłania do Sprzedawcy wiadomości za pośrednictwem interaktywnego formularza dostępnego na stronie Sklepu. W celu wysłania wiadomości Klient uzupełnia pola formularza oznaczone jako obowiązkowe, wpisuje treść wiadomości oraz wysyła wiadomość za pomocą dedykowanego w tym celu przycisku. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na umożliwieniu Klientowi wysłania wiadomości do Sprzedawcy za pośrednictwem interaktywnego formularza zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości przez Klienta.
  5. Klient ma możliwość skorzystania z Usługi newsletter polegającej na otrzymywaniu od Sprzedawcy wiadomości zawierających w szczególności informacje handlowe. Kupujący, w celu zawarcia umowy o świadczenie Usługi newsletter, podaje w przeznaczonych do tego polach swoje imię oraz adres e-mail, na który chce otrzymywać wiadomości od Sprzedawcy. Klient może w każdym czasie odwołać zgodę na przesyłanie newslettera. Umowa o świadczenie Usługi newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wypisania się z newslettera przez Klienta za pomocą dedykowanego w tym celu linku lub z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia jego adresu poczty elektronicznej z subskrypcji newslettera.
  6. Każdy Klient posiadający profil w serwisie społecznościowym Facebook lub Twitter ma możliwość udostępnienia informacji o Towarach dostępnych w Sklepie na swoich profilach w serwisach społecznościowych Facebook lub Twitter. W tym celu Klient korzysta z funkcjonalności społecznościowych prezentowanych w opisie Towaru, o którym informacje chce udostępnić. Umowa o świadczenie Usługi udostępniania treści Sklepu w postaci informacji o Towarach na profilach Klienta w serwisach społecznościowych jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą udostępnienia treści Sklepu przez Klienta. Dalsze administrowanie udostępnioną treścią odbywa się w serwisie, w którym Klient prowadzi profil, na którym udostępnił informacje o Towarach. Klient może w szczególności usunąć te informacje lub prezentować na swoim profilu.
  7. Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych promocji, akcji rabatowych lub konkursów, których warunki będą prezentowane na stronie Sklepu Internetowego. Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, chyba że Regulamin danej promocji stanowi inaczej.

IV. Zawarcie Umowy sprzedaży

  1.  Informacje dotyczące Towarów, zawarte na stronie Sklepu Internetowego nie stanowią oferty, a zaproszenie do zawarcia Umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  2. Towary prezentowane w Sklepie są fabrycznie nowe i zostały legalnie wprowadzone na polski rynek.
  3. Złożenie Zamówienia za pośrednictwem strony Sklepu Internetowego jest możliwe przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  4. Składanie Zamówień odbywa się za pośrednictwem strony Sklepu Internetowego. W tym celu Klient wybiera Towary, które chce objąć Zamówieniem, ich parametry oraz ich ilość korzystając z interaktywnych funkcjonalności dostępnych w Sklepie. Po skompletowaniu Towarów, Klient wybiera formę płatności oraz metodę dostawy oraz składa Zamówienie za pomocą dedykowanego w tym celu przycisku.
  5. Złożenie Zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży o treści zgodnej z treścią Zamówienia. Po otrzymaniu oferty Sprzedawca przesyła Klientowi potwierdzenie złożenia Zamówienia na adres e-mail podany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
  6. Po potwierdzeniu złożenia Zamówienia, Sprzedawca przesyła Klientowi na wskazany przez niego adres e-mail informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji, co jest równoznaczne z przyjęciem oferty Klienta. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości o przyjęciu Zamówienia do realizacji zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
  7. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na adres korespondencyjny wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
  8. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim o treści zgodnej z Zamówieniem, a jej integralną częścią jest niniejszy Regulamin.

V. Ceny i akceptowane metody płatności 

  1. Ceny Towarów podawane w Sklepie Internetowym stanowią ceny brutto. W cenach nie są zawarte koszty dostawy.
  2. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
  1. przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy – realizacja Zamówienia rozpoczyna się po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, a jego wysyłka następuje niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy i skompletowaniu Zamówienia,
  2. płatność elektroniczna – realizacja Zamówienia rozpoczyna się po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, a jego wysyłka następuje niezwłocznie po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta i skompletowaniu Zamówienia,
  3. przelew środków na rachunek Sprzedawcy pochodzących bezpośrednio z kredytu udzielonego Klientowi na zakup Towaru z banku partnerskiego współpracującego ze Sprzedawcą – realizacja Zamówienia rozpoczyna się po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, a jego wysyłka następuje niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy i skompletowaniu Zamówienia.
  1. Za pośrednictwem strony internetowej Sklepu Sprzedawca informuje Klienta o terminie, w jakim zobowiązany jest dokonać płatności za Zamówienie.
  2. W wypadku, gdy Klient nie wywiązuje się z obowiązku zapłaty za Zamówienie w terminie, o którym mowa w ppkt. 3 powyżej, Sprzedawca wzywa Klienta do zapłaty wyznaczając mu dodatkowy termin na dokonanie płatności oraz informuje, że w przypadku bezskutecznego upływu tego terminu Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku, gdy termin określony w wezwaniu do zapłaty bezskutecznie upłynie, Sprzedawca może odstąpić od Umowy sprzedaży na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.

VI. Dostawa

  1. Dostawa Towarów jest realizowana wyłącznie na terytorium Unii Europejskiej, na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
  2. Sprzedawca zamieszcza na stronie internetowej Sklepu informację o liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia, w tym jego dostawy, a także o wysokości opłat za dostawę Towaru.
  3. Termin realizacji Zamówienia, w tym jego dostawy wskazany na stronie Sklepu Internetowego jest liczony w Dniach roboczych w sposób zgodny z pkt. V ppkt. 2 Regulaminu.
  4. Sprzedawca udostępnia następujące formy dostawy Towarów:
  1. odbiór osobisty,
  2. dostawa za pośrednictwem kuriera,
  3. dostawa transportem własnym Sprzedawcy.
  4. W zależności od rodzaju Towaru, w szczególności jego gabarytów bądź szczególnych wymogów dotyczących dostawy wynikających z charakteru Towaru, formy dostawy wskazane w ppkt. 4 powyżej mogą być ograniczone. Aktualna informacja o możliwych do wyboru formach dostawy znajduje się na stronie Sklepu, w szczególności na etapie składania Zamówienia.

VII. Reklamacje Towarów – odpowiedzialność, rękojmia i gwarancja

  1. Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia Towarów objętych Zamówieniem bez wad fizycznych i prawnych.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy.
  3. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy zostaje ograniczona w stosunku do Klienta będącego Przedsiębiorcą do szkody rzeczywistej, z wyłączeniem utraconych korzyści, przy czym w każdym przypadku odpowiedzialność Sprzedawcy zostaje ograniczona do wysokości nieprzekraczającej kwoty 100% ceny netto Towaru będącego przedmiotem Umowy, przy czym ograniczenie to nie znajdzie zastosowania do szkód spowodowanych z winy umyślnej.
  4. Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Klienta z tytułu rękojmi za wady wynika z przepisów określonych art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Towarów względem Klientów będących Przedsiębiorcami zostaje w całości wyłączona z zastrzeżeniem pkt. XIV ppkt. 1 Regulaminu.
  5. Poszczególne urządzenia wchodzące w skład Towarów objęte są gwarancją producenta. Sprzedawca wraz z wydaniem Towaru przekazuje Klientowi posiadane gwarancje producentów dla poszczególnych urządzeń.
  6. Reklamacje wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub w Regulaminie dotyczących Towaru należy kierować na adres: SaunFrancisco Sp. z o.o., ul. Wąska 8, 83-425 Dziemiany lub na adres e-mail: reklamacje@saunfrancisco.pl.
  7. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien podać swoje imię, nazwisko, adres korespondencyjny oraz opis zgłaszanych wad Towaru lub innych nieprawidłowości.
  8. W celu rozpatrzenia złożonej przez Klienta reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć Sprzedawcy reklamowany Towar na adres wskazany w ppkt. 4 powyżej. Klient proszony jest, o ile jest to możliwe, o dołączenie dowodu zakupu do reklamowanego Towaru. Jeżeli z uwagi na rodzaj lub gabaryty reklamowanego Towaru jego dostarczenie Sprzedawcy będzie znacznie utrudnione lub kosztowne, Sprzedawca może zaproponować inny sposób rozpatrzenia reklamacji, bez konieczności dostawy reklamowanego Towaru pod w/w adres.
  9. Sprzedawca rozpatruje reklamację Towaru w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania.
  10. W przypadku braków w reklamacji, Sprzedawca może wezwać Klienta do uzupełnienia reklamacji w niezbędnym zakresie, wskazanym przez Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od otrzymania wezwania przez Klienta.
  11. Poszczególne urządzenia wchodzące w skład Towaru objęte są gwarancjami producentów. Sprzedawca wraz z wydaniem Towaru przenosi na Klienta posiadane gwarancje producentów dla poszczególnych urządzeń. Wszystkie warunki gwarancji zależne są od zakupionego Towaru i warunków, jakie udziela producent urządzenia.
  12. Sprzedawca nie udziela odrębnej gwarancji na Towar poza gwarancją udzieloną przez producentów urządzeń. 

VIII. Reklamacje Usług świadczonych drogą elektroniczną

  1. Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje dotyczące nieprawidłowego świadczenia Usług, braku świadczenia Usług przewidzianych Regulaminem lub nieprawidłowego funkcjonowania Sklepu.
  2. Reklamacje wynikające z nieprawidłowości funkcjonowania Sklepu oraz świadczenia Usług, o których mowa w ppkt. 1 powyżej Klient może zgłaszać na adres: SaunFrancisco Sp. z o.o., ul. Wąska 8, 83-425 Dziemiany lub na adres e-mail: reklamacje@saunfrancisco.pl.
  3. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien podać swoje imię, nazwisko, adres korespondencyjny oraz opis zaistniałych nieprawidłowości.
  4. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie do 30 dni od dnia jej otrzymania.
  5. W przypadku braków w reklamacji, Sprzedawca może wezwać Klienta do uzupełnienia reklamacji w niezbędnym zakresie, wskazanym przez Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od otrzymania wezwania przez Klienta.

IX. Poufność informacji

  1. Dostarczone przez Sprzedawcę Towary oraz wszelkie odnoszące się do nich kosztorysy, rysunki oraz dokumenty ofertowe, podlegają ochronie na zasadach określonych w przepisach chroniących obrót gospodarczy oraz prawa własności intelektualnej. Kosztorysy, rysunki oraz dokumenty ofertowe stanowią własność Sprzedawcy i nie mogą zostać udostępnione osobom trzecim bez pisemnego zezwolenia Sprzedawcy.
  2. Każda ze Stron zobowiązuje się w imieniu własnym, a także przedstawicieli, pracowników, współpracowników, doradców, traktować informacje poufne drugiej Strony, jako ściśle poufne i nie ujawniać ich osobom trzecim ani nie podawać ich do wiadomości osób trzecich.
  3. Przez informacje poufne należy rozumieć wszelkie informacje dotyczące działalności Stron, procesów, asortymentu, spraw wewnętrznych – w tym między innymi informacje techniczne, praktyczne i handlowe, które Strona ujawniła drogiej Stronie, bezpośrednio lub pośrednio, w formie pisemnej, ustnej lub jakiejkolwiek innej.
  4. Dopuszcza się ujawnienie informacji poufnych tym przedstawicielom i pracownikom Strony, na rzecz których ujawnienie jest konieczne w celu wykonania Umowy.

 X. Konsumenckie Prawo Odstąpienia

  1. Konsument, który zawarł Umowę sprzedaży lub umowę o świadczenie Usług, ma możliwość odstąpienia od tej Umowy w terminie 14 dni bez podawania przyczyny.
  2. Bieg terminu, o którym mowa w ppkt. 1 powyżej rozpoczyna się z chwilą dostarczenia Towaru – w przypadku Umowy sprzedaży, a w przypadku umowy o świadczenie Usług – od dnia jej zawarcia.
  3. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy znajdującego się na stronie Sklepu, jednak nie jest to konieczne. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  4. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru.
  5. W przypadku gdy Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  6. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem.
  7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Jeżeli Konsument realizujący swoje prawo do odstąpienia od Umowy, przy zawieraniu Umowy wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  9. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
  10.  W wypadku odstąpienia od Umowy Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
  11. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
  1. świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
  2. cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
  3. przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  4. Umowy, w której przedmiotem świadczenia są produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  5. Umowy, w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Towarów.

XI. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy;
    2. jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
    3. może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl;
    4. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

XII. Prawa i obowiązki

  1. Zakazane jest wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy, tj. w szczególności działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu, działalności polegającej na zamieszczaniu treści nie związanych z działalnością Sprzedawcy, działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.
  2. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
    1. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
    2. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
    3. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
    4. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
    5. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
    6. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
  3. Zabronione jest zamieszczanie przez Klientów w ramach korzystania z Usług, o których mowa w pkt. III Regulaminu, treści które mogłyby w szczególności:
    1. zostać zamieszczane w złej wierze, np. z zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich,
    2. naruszać jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności,
    3. zawierać dane osobowe osób trzecich oraz rozpowszechniać wizerunek osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby trzeciej,
    4. posiadać charakter obraźliwy bądź stanowić groźbę skierowaną do innych osób, zawierałyby słownictwo naruszające dobre obyczaje (np. poprzez użycie wulgaryzmów lub określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe),
    5. naruszać w inny sposób postanowienia Regulaminu, dobre obyczaje, przepisy obowiązującego prawa, normy społeczne lub obyczajowe.
  4. W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.

XIII. Ochrona danych osobowych

  1. Sprzedawca ma prawo przechowywania i przetwarzania danych osobowych Klienta w celach związanych z realizacją Umowy.
  2. Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klienta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z zasadami określonymi w Polityce prywatności znajdującej się na stronie Sklepu.

XIV. Postanowienia końcowe

  1. Postanowienia dotyczące Konsumenta, zawarte w niniejszym Regulaminie dotyczące (i) Konsumenckiego Prawa Odstąpienia (pkt. X Regulaminu) oraz (ii) rękojmi za wady Towaru (pkt. VII Regulaminu), stosuje się do osoby fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą, która zawarła umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
  3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  4. Sprzedawca przestrzega zasady przeciwdziałania nieuczciwym praktykom rynkowym przewidziane w Ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 r., przestrzega normy etyczne i zawodowe przedsiębiorców, które są stosowane powszechnie w stosunkach danego rodzaju, jednak nie uczestniczy w zrzeszeniach, które nakładałyby na Sprzedawcę obowiązek przestrzegania sformalizowanego kodeksu dobrych praktyk.
  5. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej.
  6. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia.
  7. W razie braku akceptacji nowej treści Regulaminu, Klient posiadający Konto obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta.

Główne zalety?

Skontaktuj się z nami aby otrzymać ofertę!

15
piecy do wyboru
2 lata
gwarancji
do 12
osób w saunie
100%
jakość wykonania
en_GBEnglish